Zambia 2

21 mei 2017 - Lusaka, Zambia

Zambia 2

Na onze exotische vakantie in Namibië en West-Zambia hebben we bijna twee weken bij Elke en Glenn gelogeerd. Het is hier winter en de Zambiaanse winter is ongeveer Nederlandse zomer, dus we hebben overdag een lekkere temperatuur tussen de 20 en 25 ͦ, ‘s nachts 15 ͦ. Alleen gaat de zon al voor 18.00 onder en gaat rond 6.00 uur weer op.

Het is ook nog steeds wennen dat de zon weliswaar in het oosten opkomt, maar dan via het noorden naar het westen draait. Dus als je denkt je auto de komende uren in de schaduw te parkeren, dan blijkt hij dus na een paar uur vol in de zon te staan, omdat wij onbewust oost-zuid-west denken.

We zijn ondertussen weer thuis; dit laatste verslag is wat minder exotisch, het is een verslag van 'gewoon' twee weken bij onze kinderen logeren. Dat is toevallig in Lusaka, maar het had net zo goed in Bunnik of in Amersfoort kunnen zijnP1090871.

Elke en P1090843aGlenn wonen in een mooi huis, de basis is best wel solide gebouwd, maar van afwerking hebben ze hier weinig kaas gegeten: alle deuren half in de grondverf, overal resten cement, verf en plamuur. Dus we hebben deze twee weken nuttig besteed door net als bij de andere kinderen te KLUSSEN!!!

Voordeur cement en plastic weggewerktIMG-20170510-WA0000

Dus geeP1090874n foto’s meer van olifanten en zebra’s, maar van onze activiteiten in deze twee weken.

Deuren: er waren 9 binnendeuren die half in de grondverf waren gezet; de grootste  klus, deuren + kozijnen  twee keer  in de hoogglans. Wat  een voldoening, vooral ook omdat Elke  en Glenn er zo  blij mee waren.

IMG-20170507-WA0011P1090867In het weekend mee naar een optreden van Pink Blues, de band van Elke en Glenn, zie ook de video

IMG-20170517-WA0000aIn de slaapkamer 2 planken  boven  het  bureau gemaakt. Harde betonmuur, maar het lukte!

In de tuin  het (tropische) gras gekortwiekt en de  grasmat  geegaliseerd.

IMG-20170516-WA0000aP1090909

Foto links: huis van Elke en GlennP1090880

P1090907

Foto rechts: straatbeeld Lusaka

Kortom: twee weken lekker bezig zijn, met veel voldoening.

Geen olifanten of leeP1090862uwen meer, maar wel de kat van Elke en Glenn die met smaak een jong vogeltje verorberde - op een andere manier ook exotisch

We zijn dus weer thuis en evenals na onze reis naar Zuid Afrika, Zimbabwe, Zambia en Botswana (2 jaar geleden) was de periode veel te kort. We hebben te veel kilometers gemaakt, er was nog zo veel te zien, zowel in Zambia als in Namibie. We kennen nu het land een beetje, dus wachten op pensioen en dan gaan we zeker nog een keer!

1. Jan:
    21 mei 2017
    Prachtige verhalen en mooie muziek op beide video's. We horen donderdag graag nog wat meer verhalen.
  2. Wanda:
    22 mei 2017
    mooie verslagen Koos. fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad :-)....en fijn dat jullie veilig in Nederland zijn.
  3. Marijke en Frits:
    22 mei 2017
    Jullie waren op het zuidelijk halfrond,net als wij.Onbewust kies je altijd de verkeerde richting .Komt ons erg bekend voor! En ja ,het is altijd te kort.Nog maar een keer daar naar toe. Fijn dat jullie er weer zijn.